Praktijkinformatie

Afspraken en Spreekuur

U kunt een afspraak maken met uw huisarts en doktersassistente via Mijngezondheid.net.

Tevens kunt u elke werkdag van 8.00u tot 12.00u en van 13.00u tot 15.00u. bellen met het telefoonnummer 0164-213399.

Spoedgevallen

Bij levensbedreigende situaties moet u direct 112 bellen.

Voor overige spoedgevallen kunt u terecht op het volgende telefoonnummer: 0164-213399kies 2

Buiten kantooruren kunt u uitsluitend voor spoedgevallen bellen met de huisartsenpost te
Bergen op Zoom, telefoonnummer: 0164-273855.

Visites

Visites worden na telefonisch overleg ingepland. Indien u dezelfde dag nog bezocht wilt worden, dan moet u bellen tussen 8.00u en 10.00u (spoedgevallen uitgezonderd).

Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen. Voor visites kunt u bellen naar het volgende telefoonnummer: 0164-213399.

U zoekt een nieuwe huisarts?

De praktijken nemen wegens grote drukte helaas  momenteel geen nieuwe patiënten meer aan. 

Keuringen

Keuringen voor verzekering of verlenging rijbewijs voeren wij niet meer uit. Partijen die dit wel kunnen verzorgen zijn:

  • De Kastanje” Kastanjelaan 164 Bergen op Zoom Hier treft u alle informatie. 

 

  • Rijbewijskeuringarts, Korenmarkt 7,Bergen op Zoom Hier treft u alle informatie. 

Uw mening telt

Medisch Centrum de Poort vindt het belangrijk dat u tevreden bent over de zorg die u krijgt.

Is er een voorval waarbij u het gevoel heeft dat u niet naar verwachting geholpen bent,
dan vernemen wij dit graag. Vaak is het goed hierover een gesprek te hebben,
elke klacht wordt in onze organisatie serieus genomen. 
Meer informatie vindt u op deze pagina: Uw mening telt

Ik ga naar de huisarts: wat kan ik doen en verwachten?

  • Bedenk welke vragen u heeft voor de huisarts, en vertel uw huisarts waar u last van heeft. 
  • Bespreek samen uw situatie, stel vragen, zoals ‘wat zijn de voordelen en nadelen van een behandeling?’
  • Uw huisarts geeft informatie en uitleg en u maakt samen een plan.
  • Zeg het gerust als u iets niet begrijpt.

Hier vindt u meer informatie om uw bezoek aan de huisarts goed voor te bereiden.  

Gedragsregels

Medisch Centrum de Poort vindt het belangrijk dat patiënten, medewerkers en andere bezoekers met de juiste waarden, normen en respect worden behandeld en dragen dit uit middels opgestelde gedragsregels.

Hier vindt u de gedragsregels.

Privacybeleid

Wij vinden de privacy van patiënten en zorgverleners erg belangrijk en houden ons dan ook aan alle actuele privacyrichtlijnen. 
Hier vindt je de privacyverklaring van Medisch Centrum de Poort. 

Reizigersadvisering

Voor reizigersadvisering verwijzen wij u door naar de GGD www.ggdreisvaccinaties.nl

of

Meditel meditel.nl/portaal/index.php/opreis/vestigingen/4622RE

Uitwisselen medische gegevens

Goede, veilige en snelle zorg – dat willen we allemaal. Of je nu chronisch ziek bent, of na een ongelukje op de huisartsenpost komt.

Op Volgjezorg kun je jouw toestemming regelen voor de uitwisseling van medische gegevens via het Landelijk Schakelpunt. Dat kan voor je huisarts en voor je apotheken. Dan kunnen zij andere zorgaanbieders helpen met informatie voor goede, veilige en snelle zorg aan jou.

Hier vindt u meer informatie over Volgjezorg.

 

Telefoongesprekken

Er worden geluidsopnamen van de telefoongesprekken gemaakt:
• om in geval van een klacht naderhand na te gaan hoe een telefoongesprek is verlopen;
• om de kwaliteit van de telefoongesprekken door doktersassistenten te toetsen en desgewenst te verbeteren door middel van scholing en training.
 
Hier vindt u meer informatie over het opnemen van de gesprekken